نماشویی با طناب

ساخت وبلاگ

همانطور که از نام آن پیداست نماشویی یعنی شست و شوی نما ی ساختمان که در واقع کثیفی یا وجود مواد و مصالح ساختمان در نمای ساختمان استفاده می شود .در واقع هدف از آن از بین بردن مواد و مصالح زایدی است که در نمای ساختمان وجود دارد. در این مقاله قصد داریم درباره نماشویی با طناب صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نماشویی با طناب

نماشویی با طناب اینگونه اجرا می شود که هیچ گونه نیازی به داربست نمی باشد و نماشویی با طناب هم اینکه به صرفه تر و سریعتر انجام می گیرد به نوعی که در همان روز اول کارگران سریعا مشغول به کار شده نمای ساختمان رو شستشو می دهند.

در نماشویی با طناب می توان از جرم گیر و سیلیس استفاده نمود و هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد.

کارگران نماشویی دارای بیمه نامه حوادث بیمه ایران می باشند و کارفرما مسولیت جانی و مالی در خصوص کارگران ندارند و با خیال راحت نمای ساختمان خود را نماشویی می کنند.

اهم موارد در بخش نماشویی را می توان در 3 بخش زیر خلاصه کرد:

  1. نماشویی با واتر جت: ویژه سطوح و نما های سنگ و سرامیک و سیمان و غیر درخشان. که به وسیله دستگاه واتر جت (کارواش فشار قوی)انجام می شود.

 

  1. نماشویی واتر سند بلاست و وت بلاست:  ویژه سطوح و نما های غیر درخشان و دارای رسوبات فراوان همچون نماها و سطوح سیمانی رسوب کرده و نماهای آجری و یا بردن رنگ از روی سطوح ، مخازن ،لوله ها و نماها.که در این نوع شستشو مخلوط  آب به همراه درصدی ریز دانه که بسته به نوع سطح از سیلسیوم و پودر آهن و خرده شیشه و... استفاده می شود بر روی سطح با فشار بالا پاشیده می شود.
  2. ما شویی بوسیله ی ابر و تی: نماشویی با طناب ویژه سطوح و نما های درخشان و صیغلی نظیر شیشه و کامپوزیت است که به وسیله محلول آب و الکل و مواد قلیایی و اسیدی(بسته به نوع سطح و فصل انجام کار) و دستمال پنبه ای و تی مخصوص انجام می شود.

 

نماشویی با طناب...
ما را در سایت نماشویی با طناب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نماشویی با طناب nt400 بازدید : 56 تاريخ : چهارشنبه 8 آذر 1396 ساعت: 16:05

در اواخر قرن نوزده و با رونق ساختمان سازی در شهرهایی نظیر نیویورک و شیکاگو ، حرفه نماشویی متولد شد .  در سال های آغازین استفاده از نماشویی با طناب در ابنیه مختلف ، یکی از رایج ترین شیوه ها ، استفاده از متدی سنتی بود که نماشویان با گرفتن لبه ها و چارچوب هر پنجره ، به نظافت آن می پرداختند . با بزرگتر شدن پنجره ها و بلند تر شدن ابنیه ، تسمه هایی چرمی نیز به منظور پشتیبانی بیشتر از این افراد به آن ها متصل می شد ، اما این روش و نوع پشتیبانی پس از گذشت سالیان نچندان طولانی منسوخ شد ، چرا که با ظهور ساختمان های تمام شیشه ای ، استفاده از این روش بازدهی فراوانی نداشت . پس از آن روش های فراوانی برای نماشویی بوجود آمد که هریک دارای مزایای و معایب فراوانی بودند ، اما در این بین ، نماشویی با طناب بیشترین مقاربت عملیاتی را با نسخه سنتی فوق داشت . امروزه با افزایش طول ساختمان ها ، تعداد پنجره های آن نیز بیشتر و با وجود معماری های مفهومی ، دسترسی به برخی از نقاط آن نیز صعب العبور شده است . ادعای بیجایی نیست اگر بگوییم سخت ترین شیوه نماشویی ، همین شیوه نماشویی با طناب ( گهواره معلق و یا عنکبوتی ) می باشد . در این روش که بواسطه ساختار نچندان پیچیده شروع خود ، روشی ارزان و سریع تلقی می شود ، سیستم نگه دارنده ای در بام محل مذکور نصب می شود . پس از آن ، نماشویان با پوشیدن لباس های نگهدارنده مخصوص که به  « Boatswain’s chair » نیز معروفند و نشستن بر روی این صندلی معلق ، آماده ارسال به پایین می شوند . در حین انجام این عمل ، فرود نماشوی که به کمک سیستم های دستی و الکترومکانیکی انجام می شود ، با تمیزی شیشه های هر طبقه در یک ردیف همراه است . از نکات حائز اهمیت نماشویی با طناب ، می توان به لزوم آمادگی جسمانی بالای اپراتور ، تسلط وی به امر نظافت و مدیریت بحران در شرایط اضطراری اشاره کرد . بدون در نظر گرفتن عمل نماشویی ، معلق ماند در ارتفاع به مدت چند ساعت و بواسطه حضور چند طناب محافظ امری خطرناک و دلهره آور است ، با افزایش ارتفاع میزان این سختی نیز افزایش می یابد .حال فرد مورد نظر موظف است با وجود چنین شرایطی ، تمرکز خود را به کار معطوف کرده و آن را به سرانجام رساند . از مهمترین مزایای این روش می توان به دسترسی به نقاطی اشاره کرد که با روش های دیگر امکان پذیر نمی باشد و همچنین هزینه کمتر آن در مقایسه با نصب داربست و آسانسور . اما از سوی دیگر ، نمی توان از این روش در شرایط آب و هوایی نامساعد ( وزش باد ) استفاده کرد و همچنین به دلیل شرایط موجود ، ابزار آلات و مواد مصرفی همراه نماشوی محدود بوده و نیاز به شارژ پی در پی دارد . در پایان لازم به ذکر است که پایه های نگهدارنده نماشوی که بصورت موقت نصب می شود ، پتانسیل نصب دائمی را نیز دارند و در ساختمان های نوساز در برخی مناطق ، در هنگام ساخت بنا ، محل قرار گیری و احداث این گیره ها مشخص شده و به عنوان عضوی ثابت از ساختمان ، علاوه بر تسریع در انجام نماشویی با طناب ( نیاز به نصب و جمع آوری آن از بین می رود ) ، ایمنی نماشوی را نیز تضمین می کند .

نماشویی با طناب...
ما را در سایت نماشویی با طناب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نماشویی با طناب nt400 بازدید : 85 تاريخ : چهارشنبه 8 آذر 1396 ساعت: 16:05